Inzicht uit data, documenten en informatie
De transformatie naar betere besluitvorming
en lerend vermogen
In het huidige tijdperk van constante verandering, is het toevoegen van waarde aan diensten en producten een steeds grotere uitdaging. Dit kan morgen zomaar anders zijn. Toonaangevende bedrijven hebben daarom ook iets gemeen. Zij erkennen de noodzaak om voortdurend te innoveren en om nieuwe bronnen van inkomsten te ontdekken, een duurzaam voordeel te creëren en de groei van het bedrijf continu te stimuleren.
Afstand tot de markt
Hoe dicht staat uw organisatie tot de markt? Met andere woorden, in hoeverre is uw organisatie in staat de moderne behoeften van de klant te beantwoorden. Een teruglopende omzet en winst tekenen organisaties die dat niet lukt. Zij hebben veel moeite om de vraag vanuit de klant te vertalen naar bedrijfsvoering. Die klantvraag vraagt organisaties kritisch te kijken naar hun processen. Veel organisaties lopen hier vast. Goede ideeën stranden in niet uitvoerbare organisatorische wijzigingen.
Het verbeteren van uw bestaande klantervaring en het creëren van nieuwe manieren van interactie met uw klanten is uw eerste prioriteit. The One gaat uit van twee fundamentele doelstellingen die de meeste impact op uw groei kunnen hebben:
- Het stimuleren van klantgemak in de afname van uw dienst of product
- Het verhogen van de klantbetrokkenheid (engagement) bij uw product, dienst en merk
Door te focussen op deze twee doelstellingen laten organisaties zien dat zij hun markt en hun klant begrijpen. En zijn zij instaat om producten en diensten aan te bieden die vandaag, morgen en in de toekomst relevant zijn. Ondanks dat behoeften en interesses continu aan verandering onderhevig zijn. Simpel gezegd: klantervaring bepaalt uw relevantie.
Om klantervaringen te creëren die voldoen aan gemak of verhoogde betrokkenheid, is het belangrijk om een holistische visie te hebben. Dat betekent dat u verder dient te kijken dan puur het oplossen van de pijnpunten van een klant. Het gaat om de algehele reis (customer journey) naar de oplossing en de plek die deze heeft in het leven van de klant. Het gaat er eerder om het grote geheel te zien van wat belangrijk is uw klanten in hun dagelijks leven. Hoe ze omgaan met andere mensen en andere merken, hoe zij technologie gebruiken en hun tijd, geld en aandacht besteden aan meer dan de interactie met uw product of dienst.
Procesefficiëntie
Procesefficiëntie is gebaseerd op de identificatie en eliminatie van activiteiten die geen waarde toevoegen. Kortom, activiteiten die u kunt bestempelen als ‘verspilling’. Allemaal gebaseerd op het perspectief van uw klant. Het snel en juist bedienen van uw klant dient namelijk prioriteit nummer één te zijn.
Ondanks dat de oorsprong van procesefficiëntie uit de productiehoek komt, doen alle andere organisaties die zoeken naar een competitief voordeel er goed aan om kritisch te kijken naar hun bedrijfsprocessen. Het elimineren van overbodige activiteiten zou iedereen aan moeten spreken. Het innoveren van een productieproces spreekt het meest tot de verbeelding, maar juist processen rondom klanten, administratie en de ook de backoffice bieden een hoop verborgen winst. Procesinnovatie helpt uw organisatie niet alleen om te voldoen aan de klantwens, het helpt ook om kosten te besparen door meer te doen met dezelfde middelen.
Welk levert businessinnovatie op?
Businessinnovatie van The One levert organisaties een aantal directe resultaten op.
Groei
Efficiëntie is een van de belangrijkste pijlers van groei. Met onze kennis en expertise kijken we heel hands-on naar uw processen en hoe we deze zo kunnen innoveren dat u meer kunt doen met dezelfde middelen. En het liefst in een kortere tijd.
Toekomstbestendiger
Het uitlijnen van uw processen ten opzichte van de eerdergenoemde klantbeleving zorgt voor een snelle time to market, meer servicegerichtheid, verminderd de faalkansen en maakt de organisatie bovenal flexibeler. Hierdoor kunt u als organisatie doorlopen uw bestaansrecht in de gaten houden en maakt u zo uw organisatie toekomstbestendiger.
Wendbaarheid
De continue veranderingen van vandaag de dag vragen om wendbare en flexibele organisaties die snel een stapje naar links of naar rechts kunnen doen. Van nieuwe producten, diensten en bedrijfsmodellen tot de ontwikkeling van doorlopende innovatieprocessen en een cultuur die ondernemerschap en initiatief stimuleert. Dankzij het innoveren van uw processen maken we uw organisatie beweeglijker.
Businessinnovatie? We are The One.
De werkwijze van The One kenmerkt zich door de focus op uw doelstellingen en resultaat. Daarvoor starten wij altijd met een kennismaking waarbij wij uw gewenste resultaat helder formuleren. We bepalen gezamenlijk de scope en inventariseren welke van diensten bijdragen aan uw innoverend vermogen.
Met onze dienst processen in zicht doorgronden we uw processen en met deze diepgaande analyse ontstaat een basis voor het digitaliseren van uw processen. En dankzij een 360 graden klantbeeld is uw organisatie beter in staat de klantvraag te beantwoorden.